Nyheder
Mini-udstilling af mini-quilts i butikken
Slået op af Helene Juul den
I dag har jeg været i butikken og hænge en lille mini-udstilling af mini-/dukkequilts op i butikken. Fælles for disse quilts er at de alle er syet i reproduktionsstoffer fra 1800-tallet eller fra 1930'erne.
Det er som skrevet en mini-udstilling - i alt er der 22 forskellige små quilts, men jeg synes alligevel at de ser flotte ud som de hænger der på tørresnorene.
De udstillede quilts er syet afPia...
De udstillede quilts er syet afPia...
- 0 kommentarer
- Tags: Anne-Mette Niemann, Butik, dukkequilt, Helene, miniquilts, Pia Vedsted Bruhn, reproduktionsstoffer, udstilling
Den tid på måneden...
Slået op af Helene Juul den
- 0 kommentarer
- Tags: café, Fredag
Ugens Darling - Toile de Jouy
Slået op af Helene Juul den
"Toile de Jouy" er betegnelsen for et klassisk monocromatisk (print i én farve) stof med ofte sceniske prints af mennesker, træer, fugle og bygninger trykt ofte på hvid/lys grund i bare én farve (f.eks. rød, blå, brun eller sort).
Toile er simpelthen blot det franske ord for stof. Disse stoffer er historisk stort set udelukkende blevet brugt til "soft furnishing"; gardiner, sengtæpper, sengehimler...
Toile er simpelthen blot det franske ord for stof. Disse stoffer er historisk stort set udelukkende blevet brugt til "soft furnishing"; gardiner, sengtæpper, sengehimler...
Lækker tråd ... nu lidt dyrere
Slået op af Helene Juul den
Ny har jeg en godt brugt Vinterferie til salg her ;-)
Men, jeg har nydt det i fulde drag ... og har både fået slappet af og også fået gjort nogle af de ting, som jeg havde sat mig for at jeg skulle nå i min ferie. Selvfølgelig ikke det hele for af en eller anden grund tror man altid at man kan nå mere end man gør!
Det er dejligt at have fået ladet sine "batterier" op. Jeg kan altid mærke, at når jeg...
Men, jeg har nydt det i fulde drag ... og har både fået slappet af og også fået gjort nogle af de ting, som jeg havde sat mig for at jeg skulle nå i min ferie. Selvfølgelig ikke det hele for af en eller anden grund tror man altid at man kan nå mere end man gør!
Det er dejligt at have fået ladet sine "batterier" op. Jeg kan altid mærke, at når jeg...
Ugens Darling i uge 7/ 2013 - Hjertet som symbol
Slået op af Helene Juul den
Uha, det er da vist for længe siden jeg har lavet en "Ugens Darling"!
Det tager tid .. og tid har jeg ikke haft for meget af den sidste måneds tid, men hvilken bedre anledning end i dag, Valentins Dag, til at lave en ny "Ugens Darling"?!?!?!
Den 14. februar er kendt som "de elskendes helligdag". På denne dag udveksler par kort, blomster, chokolade eller andre former for kærlige gaver.
Valentinsdag...
Det tager tid .. og tid har jeg ikke haft for meget af den sidste måneds tid, men hvilken bedre anledning end i dag, Valentins Dag, til at lave en ny "Ugens Darling"?!?!?!
Valentinsdag...
- 0 kommentarer
- Tags: charmpacks, Ugens Darling, Valentin




